In opdracht van de gemeente Erpe-Mere werkte Totaalburo ism Wilderzicht een logo en huisstijl uit voor het gemeentelijke cultuurhuis EMotia. Daarnaast werd ook een visienota samengesteld rond de positionering en marketing van het nieuwe cultuurhuis.
Het gemeentebestuur Erpe-Mere besliste in 2016 tot de bouw van een cultuurcentrum op het gemeentelijk domein Steenberg. De opening werd voorzien in maart 2020.
Een ambitieus project verdient een ambitieus logo. Het creatief team van Totaalburo werkte eind 2019 aan een krachtig logo voor het cultuurhuis EMotia en de bijhorende huisstijl als onderdeel van de globale communicatie-opdracht.
In het logo staat de naam EMOTIA volledig in hoofdletters. Er werd beslist om EMotia in geschreven tekst telkens met hoofdletters ‘EM’ te gebruiken, als referentie naar de naam van de gemeente. Bovendien wordt de culturele infrastructuur zelf consequent ‘cultuurhuis’ genoemd. Dus geen cultureel centrum, cultuurcentrum of gemeenschapscentrum.
Als nieuw cultuurhuis in een regio met reeds vele lokale spelers vond EMotia het noodzakelijk om niet enkel meer van hetzelfde te bieden. Het cultuurhuis heeft de ambitie om naast een algemeen aanbod ook een eigenheid te vinden, een eigen geluid te laten horen en bepaalde niches en doelgroepen aan te boren die elders onvoldoende aan bod komen.
In opdracht van het gemeentebestuur en EMotia werkte Totaalburo daarom een visienota uit rond de strategische positionering en de operationele werking van het cultuurhuis Erpe-Mere.
Heb jij ook een adviesvraag of nood aan branding voor jouw bedrijf of organisatie?
Contacteer ons gerust voor meer info.